Friday, May 11, 2012

Bodoh Piang

Nonton video ini [sini] made my blood went upstairs lah.

Politik kita belum cukup masak. Harapkan kekuatan pembangkang mampu mematangkan politik tanahair tapi hampeh ... kokok berderai derai ekor bergelumang tahi.

Penyokong Bersih 3.0 bermati matian kata niat mereka bersih murni. Mereka hanya berarak aman menuntut pilihanraya bersih. Mereka yakin penuh bahawa setiap manusia atas dunia ni punya hak kebebasan individu. Bebas untuk berkumpul di mana mana bila bila masa. Segala sampah yang mereka buat masa mereka melaksanakan hak mereka tu adalah tanggungjawab kerajaan kerana mereka ialah pembayar cukai. Begitu juga dengan keselamatan mereka. Sekiranya ada samseng tak puas hati, maka polis kena lindungi mereka. Jika perlu tembak pengacau yang mengganggu. Kurang dari itu, maka hak mereka dikira terjejas.

Penganjur Bersih 3.0 tidak dapat kebenaran berdemo di Dataran Merdeka tapi buat jugak. Jadi apa nama nya 300 000 orang [kata deme lah] yang berkumpul 28 April 2012 lepas? Bukan babi [dibaca:HARAM] ke?

Ada polis tembak diaorang? Tangkap? Pukul?

TAK DE!!!

Habis tu apahal pulak mamat ni [sini] dengan sopan santun lembut gigi dari lidah MENUNTUT polis buat siasatan.

Sapa yang nak di bodohkannya?

Bersih 3.0 yang haram tu ditamatkan dengan RASMI pada jam 2.00 ptg 28 April 2012.

Kekacauan berlaku pukul berapa?

Polis tembak gas pemedih mata dan sembur meriam air pukul berapa? Sebelum atau selepas kekacauan bermula? Saja suka suka nak dera orang atau ada sebab munasabah?

Kalau lah mamat ni dan suku sakat dia tak buat apa yang mereka buat SELEPAS Bersih 3.0 diTAMATKAN dengan rasmi dan peserta Bersih haram di suruh bersurai, ada polis nak buat apa yang mereka buat?

Babi haram di makan oleh orang Islam. Kalau disembelih pun babi tetap haram di makan.

Bersih 3.0 tidak dapat kebenaran berdemo di Dataran Merdeka. Walau 300 000 orang menyertainya tidak menjadikan ia HALAL.

Kedua, isu kezaliman polis.

This FB posting is an interesting read [here


Ketiga, video [ini].

Tertinggal keretapi



 

No comments: